W pierwszej połowie 2024 r., działając w ramach ruchu społecznego „Nie Oddamy Miasta”, przeprowadziliśmy na ulicach aglomeracji Warszawy, Krakowa i Wrocławia kampanię billboardową „Strefa czystego absurdu!”. Była to realizacja pomysłów, próśb i wniosków ze strony wielu naszych Darczyńców, którzy oczekiwali podjęcia próby przebicia się z przekazem prawdy na temat tzw. stref czystego transportu.
Problem „stref” pojawił się po raz pierwszy w Krakowie w 2022 r. Wtedy również uformowała się pierwsza obywatelska inicjatywa sprzeciwu wobec kłamliwej narracji władz (twierdzących, że w ten sposób poprawi się jakość powietrza) i absurdalnych przepisów, przez które setki tysięcy ludzi nie będą mogły wjechać autem do miasta. Śladem Krakowa poszła Warszawa, a podobne plany mają Wrocław, Katowice, Rzeszów.
Właśnie drogę emisji dużych billboardów – oprócz innych kanałów komunikacji i nośników używanych wcześniej, jak np. akcje ulotkowe czy też pikiety lub konferencje eksperckie analizujące zjawisko polityczne implementowania „stref” w polskich miastach – wybraliśmy, aby skutecznie docierać do milionów mieszkańców polskich miast z apelem i zarazem mobilizacją do przeciwstawienia się tym szkodliwym zmianom.
Warto dodać, iż kampania billboardowa stanowi inicjatywę obywatelską, która nie reprezentuje żadnej partii politycznej lub komitetu wyborczego. Nasze billboardy w 100% zostały sfinansowane z indywidualnych datków pojedynczych osób i reprezentują głos mieszkańców miast. Ruch „Nie Oddamy Miasta” nie pobierał nigdy żadnych środków publicznych, jak również nie posiada związków z jakimkolwiek koncernem lub przedsiębiorstwem w Polsce bądź zagranicą.